RoboCraft - Pierwsze spojrzenie

April 19, 2016


        RoboCraft to gra multiplayer firmy Freejam, łączy w sobie elementy takich tytułów jak World of Tanks oraz Minecraft. Przygodę rozpoczynamy z trzema przygotowanymi przez twórców robotami, które mogą nam posłużyć za bazę do budowy własnych maszyn oraz pozwalają zaznajomić się z podstawami rozgrywki.
 
 Twórcy postawili na system mikropłatności i konta Premium, które nie daje jednak przewagi podczas samej gry. Umożliwia ono wykorzystanie większej ilości kolorów przy projektowaniu robota, zwiększa przypływ RP o 100% oraz zwiększa rozmiar drużyny graczy o 1 slot (nazwanej w grze plutonem). Dodatkowo, każdy właściciel konta Premium zwiększa przypływ RP wszystkich graczy w bitwie o 5%.
 
 Cały projekt aktualnie znajduje się w wersji Alpha,  mimo to mnogość opcji może zadziwić każdego. Aktualnie w grze znajduje się 5 trybów z czego 2 można uznać za mapy testowe, z kolei pozostałe 3 umożliwiają stanięcie w szranki z innymi graczami. Po każdej potyczce uczestnicy otrzymują punkty doświadczenia oraz Robopunkty (RP), które mogą wydać na części do swoich maszyn.
 
 Dostępne tryby rozgrywki:
 
- Tryb testowy (ang. Test Mode)
 
 Umożliwia przetestowanie możliwości swojego robota w bezpiecznym środowisku, pozwalając na sprawdzenie różnych parametrów przed przystąpieniem do normalnej rozgrywki.
 
- Tryb treningowy (ang. Practise Mode)
 
 Pozwala na sprawdzenie możliwości bojowych swojej maszyny oraz walkę przeciwko sterowanym przez komputer robotom.
 
- Tryb potyczki (ang. Team Deathmatch)
 
 Jest to standardowy tryb, w którym zwycięstwo osiąga się poprzez pokonanie drużyny przeciwnej lub zajęcie jej bazy.
 
- Tryb areny (ang. Battle Arena)
 
 Najbardziej skomplikowany tryb, w którym głównym celem jest zniszczenie Reaktora Protonium (ang. Protonium Reactor). Główny wpływ na rozgrywkę mają Wieże Fuzji (ang. Fusion Towers), które dają drużynom różne bonusy, zależne od ilości posiadanych wież. W tym trybie aktywne jest odradzanie oraz system zdobywania poziomów zwany „Przetaktowywaniem” (ang. Overclocking). Polega on na wzmacnianiu parametrów naszego robota poprzez zdobywanie doświadczenia bitewnego, zbieranego poprzez wykonywanie różnych czynności takich jak zadawanie obrażeń, naprawa sojuszników, przejmowanie Wież Fuzji itd.
 
- Tryb „Każdy na każdego”
 
  Zwany w języku angielskim tryb „The Pit” jest niczym innym jak zbiorową walką, w której zwycięzcą zostaje gracz, który jako pierwszy osiągnie 20 punktów. Punkty zdobywane są za pokonywanie innych rywali. Dodatkowy bonus przysługuje osobie która zniszczy lidera tabeli, wyróżnionego złotą poświatą. Z oczywistych względów odradzanie jest aktywne.
 
 Roboty są dobierane do rozgrywki poprzez ranking ich robota, który stanowi wyznacznik jego mocy i jest zależny od komponentów na nim umieszczonych.
 
 Punkty RP są naliczane za nasze działania w grze, do których zaliczamy między innymi uszkadzanie wrogów, naprawa sojuszników, wykrywanie przeciwników, przejmowanie Wież Fuzji itp. Wartość zdobytych punktów jest podwajana, jeżeli gracz jest członkiem zwycięskiej drużyny.
 
 Aktualnie w grze znajduje się 6 map, znajdujących się na dwóch planetach – na Marsie oraz GJ 1214b, mroźnej superziemi, orbitującej wokół gwiazdy Gliese 1214, 47 lat świetlnych od Ziemi.
 
 Mapy marsjańskie cechują się skalistym terenem oraz wieloma górami i wzniesieniami. Są to:
 
- Tihonium Canyon – górzysta mapa sprzyjająca różnorodnej rozgrywce.
 
 
- Hellion Impact Crater – otwarty teren z dwoma osłoniętymi bazami.
 
 
- Tharsis Rift – kręta arena z licznymi wzniesieniami.
 
 
„Gliese” to mroźna, posiadająca mniej wzniesień niż Mars planeta. Znajdują się na niej:
 
- Ophiuchus Valley – mapa z zamrożoną rzeką, faworyzująca szybkie roboty oraz snajperów.
 
 
- Gliese Lake – zbalansowana mapa, posiadająca wiele kryjówek i osłon.
 
 
- Spitzer Dam – otwarta arena będąca rajem dla snajperów.
 
 
        W mojej ocenie jest to gra o dużym potencjale, zapewniająca nie tylko wrażenia bitewne, ale pozwalająca również puścić wodze fantazji i zaprojektować robota marzeń. Jak do tej pory studio Freejam wykonało kawał dobrej roboty przy projektowaniu i balansowaniu gry. Uaktualnienia pojawiają się bardzo często, gra nie ma wysokich wymagań sprzętowych oraz jest bardzo lekka - ma nieco ponad 1 GB (stan na dzień 15.04.2016). Wszystko to sprawia, że RoboCraft jest grą wartą polecenia każdemu, zarówno fanom gier FPS jak i maniakom gier typu Minecraft.

KOMENTARZE